Friday, April 29, 2011

Hum...apa aku nak jadi?

Aku pun tak tau aku nak jadi apa...bila semua benda aku buat,semua kerja try, dah rasa macam 'Jack of all trades, master of none'.

Aku nak gak merasa master kat satu-satu skill.Tapi rasanya dengan tanggungan yang aku pikul sekarang ni, aku masih tak mampu untuk lepaskannya dan terus kejar cita-cita idaman aku.Ke sebenarnya aku ni menjadikan tanggungjawab itu sebagai alasan untuk aku kejar cita-cita?Manusia kan memang banyak alasan, sedangkan dia tak nampak masalah yang hadir mungkin satu peluang besar buat dirinya...macam kalau dah jadi emak ke kan, takkan nak jadikan alasan kene jaga baby sebagai rintangan untuk diri berjaya...mesti ada caranya.

Bila lama aku berpk dan terdetik,sebenarnya selama ini aku asyik tak puas hati dan merungut je dengan apa yang aku ada sekarang.Sedangkan takdela teruk sangat pun life aku ni, ada orang hidup lagi teruk dari aku. Yela bila kita asyik nampak yang negatif je, maka negatifla yang kita dapat.Pembahagian masa yang tak konsisten pun salah satu faktor aku jadi mcm ni gk, selalu lost dan asyik takde masa.

Hehe,oleh itu,mulai sekarang aku nak ubah semua tanggapan ini jadi sebaliknya,biarlah tanggungjawab tu menjadi cabaran buat diriku untuk mengejar cita-cita hakiki aku.Tak perlu lagi alasan, tak perlu lagi 'membangau',semua yang terjadi adalah disebabkan diri aku sendiri, dan aku berdoa pada Allah semoga dipermudahkan jalan untuk melihat hidup ini dari kaca mata yang lebih positif.kene tetapkan matlamat dan paling penting jangan hipokrit,i want to be myself.Jaga hati sendiri dulu baru boleh jaga hati org lain.

ok,bye2

No comments:

Post a Comment

 

~semua tentang ToBu~ | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates