Tuesday, September 25, 2012

Cintakah aku kepadamu?

Dulu masa kecik-kecik, aku selalu terfikir kenapa kita disuruh ingat semua tentang sejarah Nabi Muhammad SAW, tentang kehidupan baginda dsb.

Sehinggalah dewasa, baru aku tahu kenapa wajibnya kita tahu tentang semua itu. Waktu dimana aku sangat suka/crush dengan seseorang, automatik semua tentang dia aku ingin tahu. Dari yang sebesar-besar cerita hingga seremeh-remeh perkara.

Pada waktu itulah, terus aku teringatkan Rasulullah SAW, adakah aku tahu semua tentang baginda,jikalau aku mengaku yang aku mencintainya? Rasa macam dah lama aku meninggalkan sejarah hidupnya, dan sangat sedikit aku mengingatimu.

Ya Allah, betapa alpanya aku!...T_T
(terus, aku cari buku 'sejarah hidup Rasulullah' dan mula menghayati sejarah hidup baginda)

No comments:

Post a Comment

 

~semua tentang ToBu~ | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates